lørdag den 7. februar 2009

Bordercolliehvalpe

Efter at have besøgt Charlotte Lyngholm "kennel fæhunden" http://www.faehunden.dk/ , er jeg blevet ret begejstret for det kuld hvalpe der ligger hos Charlotte lige nu :-)

Belle fødte d. 06 januar 7 dejlige hvalpe... 3 tæver og 4 hanner!


Da jeg så Belle for første gang, faldt jeg pladask for hende... Belle er noget af det dejligste... helt vildt sød og god, totalt cool og tillidsfuld.

Vi så hende arbejde lidt med Charlotte... også på får. Hun er bare "på" når der er arbejde i farvandet... men også helt afslappet når arbejdet er slut... hun har en tænd/sluk knap, som fungerer ganske fint. Hun er bare en fantastisk hund... både Kim og jeg er totalt vilde med hende ;-)

Belle er født og opvokset i Holland, hvor hun bl.a. har arbejde som hyrdehund, og for nyligt flyttet til kennel Fæhunden hvor hun skal være hyrdehund.

Hvalpenes far "Jim" er en arbejdende hyrdehund, ligeledes født i Holland, men flyttede til Sverige da han var 9 mdr. Her bor han nu:
http://www.mosse.se/

Vi har ikke mødt Jim i virkeligheden, men har set video, og så har Charlotte naturligvis fortalt meget om ham. Charlotte har besøgt ham i Sverige, set ham arbejde på får, og set ham i dagligdagen... han er en kontaksøgende hund, glad og cool!

Han er meget opmærksom på sin fører og arbejder altid "med"... ikke mod!
Jim har hurtige bevægelser, og arbejder imponerende flot på får....
I øvrigt er han en virkelig køn hund.... i mine øjne, og det er jo bare et ekstra plus :-)

Det bliver formentlig en af disse dejlige bordercolliehvalpe der flytter ind i vores familie.
Det er en hanhund jeg er på udkik efter, så billederne af hvalpene på min blog vil være af hanhvalpene... dem jeg selv har størst interesse i :-)

Her er en lille montage med billeder af Belle, Jim og de 4 hanhvalpe i en alder af 16 dage:





Ingen kommentarer: