onsdag den 7. maj 2008

Til DKK stævne i Hillerød

Foto: Gitte Hoffmeister

I weekenden var jeg til agilitystævne med Genie.
Vi have flere gode løb og nogle mindre gode!

Genie er en spøjs hund... hun lever for, og elsker agility, men hun er aldrig helt til at regne med på banen.... Nogle gange løber hun vildt godt, og hun er lige der hvor hun skal være hele tiden, og andre gange løber hun sine egne veje, som om hun "ved bedst selv"!

Hendes psyke ligger ikke i den stærke ende, så der skal ikke så meget til før hun blive lidt forsigtig.... Det er derfor en temmelig svær balancegang mellem hele tiden at sørge for, at hun oplever succes (så hun bevare selvtilliden), og at hun også skal respektere at "lytte" til mine signaler. Hun bliver hurtigt meget ked og forsigtigt hvis jeg korrigere på hende, og samtidig er jeg også ind i mellem nødt til at bede hende om at "lytte" efter, for at bevare hendes kontakt til mig!
Genie er nu først og fremmest en rigtig dejlig hund, og hun er altid sjov og glad at arbejde med... på træningsbanen hjemme (hvor hun er 100% tryg) da løber hun altid kanon-godt og i et super tempo. Hun er teknisk meget dygtig og sikker når hun er helt tryg ved omgivelserne!
Jeg elsker at træne med Genie.... hun udstråler så megen glæde og energi... det kan man kun blive glad af ;-)


Weekendens resultater blev følgende:
Lørdag:
AGÅ lod jeg os diske, fordi jeg ikke synes hun markerede et felt godt nok!
AG3 nr. 2 (super flot løb) og SPÅ nr. 3

Søndag: SPÅ blev desværre til en disk, jeg satsede meget et sted og det kostede en disk!
SP3 Genie løb sin "egen bane"... hun tågede af sted og ville slet ikke tjekke ind hos mig, så det blev endnu en disk.
AGÅ nr. 1 (super lækkert løb).

Jeg har desværre ingen videooptagelser fra dette stævne.... det er sjældent at Kim har tid og mulighed for at tage med til stævner og filme os, men jeg vil fremover satse på at tage kameraet noget mere med ud, og så måske lokke nogle af vennerne til at filme for mig.... det er så lærerigt at se sine løb efterfølgende!

Genie bliver snart 8 år (d. 20. i denne måned), og jeg er ikke sikker på at hun nogensinde bliver voksen ;-)
Jeg arbejde videre med hende, og nu hvor det kun er hende jeg konkurrere med (Chester er jo helt gået på pension) så kan det være at hun endelig kan blive lidt mere stabil... det har jo tidligere altid været Chester der blev forfordelt til konkurrencerne!
Har nok altid følt at Genie "bare" var "den unge"... men hun er slet ikke så ung mere... årene er løbet fra os, og om lidt bliver hun 8... jeg kan slet ikke forstå det, for Genie opfører sig stadig som en på 3 ;-)


Til stævnet i Hillerød var Gitte Hoffmeister ude med kameraet, og jeg har tyvstjålet nogle af dem fra hendes hjemmeside... synes de er super gode ;-)
1000 tak for at du har fanget min dejlige Genie med dit kamera. Super gode billeder du har taget, jeg blev bare så glad da jeg så dem ;-)
Ved at klikke på billederne, kan de ses i lidt større format.

1 kommentar:

Gitte Hoffmeister sagde ...

Hej Tina.
Det var så lidt.
Jeg er glad for at folk kan bruge billederne og det luner, når folk udtrykker deres glæde over billederne.
mange hilsner Gitte