mandag den 17. december 2007

Genie profil


Genie er min super glade sheltiepige... hun elsker og lever for at løbe agility.... det er det bedste hun ved i hele verden ;-)
I 2000 hentede jeg lille Genie (8 uger gammel) hjem fra Tyskland, hvor hun er opdrættet af "Karin Pfaff, Kennel Rethörnchen" (det betyder "et lille rødt egern")!
Genie er en smuk lille hund, velbygget, hun bevæger sig dejligt...
Genie har nok i hendes egen lille familie og gider ikke blive "gramset" på af alle mulige... hvilket heller ikke gør hende til en ideel udstillingshund. Hun er ikke bange for "fremmede", hun er mest ligeglad... tjahhh med mindre de har mad, så er de straks mere interessante ;-)
Jeg er dybt taknemmelig for at Genie er min hund. Man kan kun blive glad af at træne med Genie, hun er simpelthen et lille livsstykke i særklasse ;-)
Genie ønsker bare at blive ved og ved og ved på agilitybanen... hun kan ikke få nok.
Genie er nok den mest intense af mine hunde, den mest ihærdige og vedholdende når det gælder om at få overtalt mig til at løbe mere og mere og mere ;-)
Mener jeg at Genie har fået nok træning, da smutter hun gerne ind på agilitybanen for selv at arbejde videre...
Det samme sker når vi går ture, der har vi nemlig nogle bestemte steder, hvor hun for lov at løbe rundt om forskellige ting.
Genie holder kun af gåture fordi hun håber på, at jeg vil være med i legen "løbe rundt om ting"! Går vi forbi de steder, uden at jeg sender hende rundt, da bliver hun stående tilbage i laaang tid og forventer at jeg vender om, kommer tilbage og leger "løbe rundt" med hende.... hendes stædighed kan få hende til at blive på stedet ind til jeg, og de andre hunde, er flere 100 m væk.
Jeg synes hun har en vældig sjov personlighed, og jeg er vild med hendes intense arbejdsgnist...
Gennem tiden har Genie vundet mange flotte sejre på agilitybanen, Genie løber i klassen for små hunde. Her er nogle af hendes meritter:
Dansk Spring Champion, Dansk Agility Champion, Årets Agilityhund 2003, 2004, Årets Allroundhund 2004, Danmarksmester 2004. Årets Agilityhund og Allroundhund 2007.
I hele 2005 holdt vi agilitypause, og forsøgte at få hvalpe på Genie... Det blev desværre ikke til nogle Genie-hvalpe, vi forsøgte to gange, så i 2006 optog vi træning og konkurrence igen.
Jeg ser frem til mange flere gode år, og timer på agilitybanen med Genie i fremtiden ;-)

Ingen kommentarer: