fredag den 15. februar 2008

Agility og dogdancing indendørs på tæppe..

Er begyndt at træne på Hasselgaard v Holbæk. Det er lidt af en køretur, men en god mulighed for at træne i en hal på tæppe.
Der jo ikke mange muligheder for at træne sin hund i at løbe indendørs på tæppe, men hallen på Hasselgaard er en god mulighed.... hvis ikke den eneste... jeg kender ikke til andre!!
Hallen er ikke så stor, men der er et godt affjedrende gulv og et godt tæppe, andre gode faciliteter som opholdsstue m mulighed for at varme medbragt mad, og køb at drikkevare. Stort indhegnet, udendørs areal hvor man kan varme op og skridte af. Fine toiletforhold, og bure i mellemgangen, lige v siden af hallen.

Har købt sæsonkort, og kan dermed booke tider når det passer mig, og hallen er ledig naturligvis.
Har booket tider sammen med Inge Daae fagerberg, og har ellers været der alene nogle gange!

Det er fedt at få trænet på tæppe, og det er jo heller ikke altid vejret indbyder til agilitytræning udenfor om vinteren, så banen og græset i min have bliver skånet en del i øjeblikket ;-)

For første gang har jeg mulighed for at lære min unge hund, Ergo, at løbe på tæppe under træning. Tidligere har mine hunde måttet lære det til de få stævner vi har på tæppe... så jeg er vildt begejstret for denne nye mulighed... også selvom jeg skal køre langt for det!!

Samtidig er det ikke mindre end perfekte forhold, at træne dogdancing under. Nu har jeg virkelig muligheden for, at få fornemmelse af hvordan Chesters program kan udføres realistisk.
Der er pladsen til at udfører alle de tricks jeg har planlagt til vores freestyle... for nogle af dem kræver MEGET plads ;-)
Et af de tricks der indgår i programmet, skal jeg ligge på nakken med benene i et stort V op mod loftet... se det er en STOR fordel at jeg kan træne dette på tæppe, og ikke behøver ligge på en våd græsplæne.... det sætter jeg stor pris på ;-))
Der er et stort anlæg i hallen til fri afbenyttelse.. vi hører også ofte musik når vi træner agility ;-)

Nu skal vi snart til, for os, årets første stævne. På søndag har jeg meldt Genie til Vallansbæk, så er jeg spændt på at se om jeg kan mærke forskel på den måde hun løber på tæppe. Genie har altid løbet lidt forsigtigt på tæppe (i forhold til hvordan hun løber på græs)....
Genie bliver 8 år i år, så det havde nok været til meget stor gavn, hvis vi havde haft en sådan mulighed da Genie var 2 år.... meeen der er aldrig noget der er for sent, så jeg træner virkelig for at give hende mere rutine i at løbe på tæppe... give hende en masse positive oplevelser så hun bliver mere fortrolig med tæppet!

Kim har arbejdet utrolig meget de sidste 3 mdr, og har derfor ikke haft tid til at hjælpe mig med trænings-videoer på blokken... (Jeg skal selv have lært det, men det kræver lige lidt undervisning til mig).
Nu er det slut med det meget arbejde for en tid, og derfor håber jeg at vi får redigeret og lagt videoerne ud her på blokken meget snart ;-)

2 kommentarer:

Gitte Hoffmeister sagde ...

Hej Tina.
Jeg har haft besøg af Ergo's date, Luna i dag. Er du gal hvor er hun blevet tyk :-)
Håber at der kommer mange fine hvalpe ud af den kombination.
Hilsen Gitte og søster Zinnia

Tina Mette Jørgensen sagde ...

Det lyder rigtig godt... jeg er også meget spændt på hvad der viser sig om ca. 14 dage ;-)

Håber også der kommer nogle fine hvalpe.. Luna blev scannet for nogen tid siden, og da viste undersøgelsen at der var mindst 3 hvalpe!

Såhh mon ikke der snart kommer nogle små, søde, sorte, mini-berserk`goer ;-)