mandag den 17. december 2007

Chester profil



Chester er min ældste sheltie, han er født i 1998, og er fra "kennel Zarvo v Bianca Rosenkilde" her på Falster, hvor vi også selv bor ;-)

Det var held i uheld der gjorde at Chester blev min.... eller også var det simpelthen skæbnen der førte os sammen på en lidt voldsom måde!

Da jeg i 1998 mistede min højt elskede sheltie "Jumper", hun blev kun 5 år, ville nogle gode venner, at jeg skulle tage med til Bianca og "bare se" på et par hvalpe... Den aften kørte jeg hjem med Chester i mine arme. 8 uger og 2 dage gammel var han, da han trådte ind i mit liv.... Jeg kalder det held i uheld, for han er min helt specielle hjerteven.

1000 tak Bianca, for en helt, helt speciel hund. Chester har, og vil altid have, en helt særlig plads i mit hjerte!

Chester er en flot hund, meget kraftig udstråling, velbygget, stærke kraftige benstammer, og en meget stor trav. Chester er bare lidt for stor... han er ca. 40 cm bag ved skulderen (agilitymål), og i udstillingsringen vil han nok blive målt til 41 cm. Derfor har vi ikke forsøgt os i udstillingsringen.... Han er dog avlsgodkendt.

Chester har ligesom altid været voksen. Lige fra hvalp har han taget alle former for arbejde meget seriøst... Man kan se på ham hvordan han tænker når han arbejder. På agilitybanen arbejder han meget selvstædigt, samtidig med at han er 100% lydhør og "på" mig, hvilket giver et helt optimalt samarbejde.

Chester er en hund jeg altid kan stole på, han gør alting rigtigt, hvis blot jeg giver ham de rette informationer i form af kropssprog og kommandoer!

Chester elsker at arbejde, det betyder ikke noget om det er agility, lydighed, spor, apportering... whatever... bare han får lov at arbejde, og bare det foregår sammen med mig, så elsker han det ;-)

Chester har mange flotte sejre fra agilitybanerne gennem tiden, her er nogle af Chesters meritter:

Dansk Spring Champion, Dansk Agility Champion, Danmarksmester 2002, Årets Agilityhund 2002, Viceverdensmester 2002 (sølvmedaljen blev vundet ved VM i Dortmund). Årets agilityhund 2003, Individuelt nr. 4. ved VM 2003, Årets Agilityhund 2006, Årets Allroundhund 2006, Individuelt nr. 8 ved VM 2006, HoldGuld ved NM 2006 samt individuel Nordisk Meter 2006.

Chester har været taget ud af konkurrence og agilitytræning i godt to år. Han fik en voldsom skade under leg i skoven i 2003, en sene i poten blev revet over, en voldsomt forstuvet tå og et voldsomt vred i højre skulder kostede dyrt... stakkels Chester. Han var gennem nogle operationer der endte med at han måtte have amputeret en tå på højre forpote.

Chester fik sit comeback i 2006, og sikke et comeback, det kunne næsten ikke gøres meget bedre. Også Chesters humør og glansen i øjnene kom tilbage, efter et par hårde år hvor jeg hele tiden måtte begrænse ham i hans udfoldelser.... Jubiii nu var han rigtig, rigtig glad igen, og det er bare det vigtigste ;-)

Jeg har nu valgt at pensionere Chester fra agilitykonkurrence, da jeg ønsker at han skal holde mange år endnu, og agilitysporten er lidt for hård for hans "sensible" skulder. Men Chester er glad, for han får lov at løbe lidt agility i haven, og jeg er nu begyndt at træne dogdancing og tricks med øje for, måske, at starte ham i konkurrence inden for dette område....

Ingen kommentarer: