mandag den 20. april 2009

Genie har fødselsdag... om en måned :-)

Genie fylder 9 år d. 20.... men først i maj :-)
I formiddags, da jeg skrev dette indlæg, sad jeg og tænkte på at vi var i maj måned... ved ikke hvor den tanke kom fra.... men jeg troede så at Genie havde fødselsdag i dag... ja tænk at man sådan kan springe en hel måned frem :-/
Jeg vil stort set lade resten indlægget forblive uredigeret:

kan slet ikke fatte at tiden går så hurtigt!?! (ja det er klart når jeg sådan springer en måned frem i tiden)!

Genie har det rigtig godt, og hun elsker stadig agility lige så højt som altid. Selvom omstændigheder har gjort at vi ikke har fået trænet helt så meget som jeg kunne ønske, og ej heller konkurreret så ofte, da betyder det ikke at agilityen er glemt.
Sidste år fik Genie bl.a. fjernet to store kindtænder, som viste sig at have været til stor gene for hende... og nok en af grundene til, at hun i visse konkurrencesituationer ændrede adfærd og blev forsigtig på banen!
Efter tænderne er blevet fjernet, har hun fået det meget bedre.... -og hun har lært sig at spise kødben på sin egen alternative måde... på trods af, at de to vigtige "knuse-tænder" mangler :-)
I 2008 har jeg brugt meget tid på at undervise, men alle mine hunde er blevet trænet på deres niveau på hjemmebanen!

Genie og jeg har trænet seriøst på Hasselgårds indendørsbane siden januar (ca. en gang ugentlig). Vi skal ud og løbe en del mere konkurrence i år end sidste år... hvor det blev til meget lidt.
Jeg er sikker på Genie vil sætte MEGET stor pris på det :-)
Genie er en hund der ALDRIG bliver voksen... hun er præcis lige så fjollet og skør som da hun var 2 år.... det er bare skønt ;-)

Tillykke med fødselsdagen min højt elskede Genie... om en måned ;-)

Genie vinter 2009.


Genie flyver... Foto: Gitte Hoffmeister

Dejlige Genie. Foto: Gitte Hoffmeister

Genie 2009.



Genie 2004. Foto: Berit Bilde


Genie på sin elskede agilitybane. Foto: Gitte hoffmeister

1 kommentar:

Bluedog sagde ...

Tillykke med fødselsdagen til smukke Genie (om en måned):o)

Min Dooby er også lige blevet 9 år, men det er jo ingen alder for en sheltie......Dooby har i hvert fald lovet at blive mindst 16 år;o)

Genie ser også stadig ung og frisk ud, man kan ikke se at hun (snart) fylder 9 år;o) Dejligt at hun stadig har sit unge sind og sin gode fysik:o)

De bedste hilsner
Vicky og sheltie drengene